Артист на фокус: Цифрово изкуство

Отт Мадис Озолит
снимка: © TMW

Като програмист Отт разработва изкуствен интелект, правила и механизъм на игри, мрежови игри, модификации, ролеви игри за шофиране и др. Участвал е в създаването, управлението, тестването, дизайна, потребителския интерфейс и маркетинга на игри.

Според него най-трудната част от създаването на играта е планирането:

Лабиринтът, в който може да се развие всяка част от една игра, е изключително сложен, а процесът на създаване е практически непредвидим, дори невъобразим. Отговорност на създателя на играта е да държи развитието й под контрол.

Александър Филипов
снимка: © Netokracija

Heroes of the Dark излиза през ноември 2021 г., но разработването й отнема близо три години в софийския офис на Gameloft. За нея дизайнерът разказва, че най-трудното в процеса на работа е било създаването на игра с толкова голям потенциал, без да се пренебрегнат визията и целите, което винаги представлява предизвикателство при създаването на хибриден продукт.

Луиш Мело
снимка: © Луиш Мело

Луиш работи и в други области, сред които илюстрации и корици за книги, комикси, карти за игра и плакат. Той открива цифровото изкуство още докато е в колежа и включването му във форуми на илюстратори променя всичко.

Днес Мело продължава да експериментира с нови теми и стилове. Артистичната му философия е да изгради “визуално фънки парти”, където произведенията се раждат на оригинално и щастливо място.

Carlos NCT
снимка: ©Carlos NCT

Сред работите му има няколко корици на книги и илюстрации за книги с ролеви игри, настолни игри и романи (Inside art (игра за история на изкуството), дизайн на миниатюрни фигури и на колекционерски игри с карти).

Създал е илюстрации за няколко компании сред които Lightbox Animation, Animum3D, Farlight Games Industry, DREAMBOX Games, Alderac Entertainment Group, Green Ronin и е произвел поредица от учебни ресурси и материали за Animum3D School, придружени от видео уроци за човешката и животинската анатомия.

 

Флоран Юхневич
снимка: © Флоран Юхневич

Истинската му страст в тази работа е възможността да изпробва бързо различни идеи: днес проектираш преследване на гигантски дракони, а месец по-късно битка на пиратски кораби! Когато пусне прототипа в магазините, екипът може да наблюдава реакцията на играчите и да се учи от тях. Тази информация е много важна, защото в крайна сметка игрите се създават за тях.

Пускането на всеки нов прототип е паметен момент, както и участието в гейм джем (game jam) с екипа на сценаристите. Това е мястото за експерименти с нови начини да се разкаже една история и това е изключително забавно!