Отт Мадис Озолит

Биография

Отт Мадис Озолит е завършил Техническия университет в Талин и се занимава професионално със създаването на игри от 10 години. В началото започва като програмист, а след това разработва и дизайна на игрите. Работил е върху няколко добре познати серии игри , като "Tropico", издадена от Kalypso, и "Heroes of Might & Magic" (по-късно преименувана на "Might & Magic Heroes"), издадена от Ubisoft. Отт е участвал в създаването на няколко игри, създадени в Естония, между които "Disco Elysium" и "Circle Empires Rivals". От 2019 г. Отт Озолит е технически ръководител и съсобственик на Gameworks, където е създава играта „Death and Taxes“. Той е член на борда на Banana Wrangler в APT.

Историята на Отт с играта "Heroes of Might & Magic" започва когато той е едва петгодишен и брат му донася играта вкъщи (Heroes of Might and Magic 2). Момчето буквално  израства с нея. На 14 г. Отт вече тества и коментира играта, създава добри контакти с продуцента й и играе с часове преди училище, което по думите му се отплаща, защото го определят като тестер със забележителни резултати на Heroes of Might and Magic 2.

Като програмист Отт разработва изкуствен интелект, правила и механизъм на игри, мрежови игри, модификации, ролеви игри за шофиране и др. Участвал е в създаването, управлението, тестването, дизайна, потребителския интерфейс и маркетинга на игри.

Според него най-трудната част от създаването на играта е планирането:

Лабиринтът, в който може да се развие всяка част от една игра, е изключително сложен, а процесът на създаване е практически непредвидим, дори невъобразим. Отговорност на създателя на играта е да държи развитието й под контрол.

Като програмист Отт разработва изкуствен интелект, правила и механизъм на игри, мрежови игри, модификации, ролеви игри за шофиране и др. Участвал е в създаването, управлението, тестването, дизайна, потребителския интерфейс и маркетинга на игри.

Според него най-трудната част от създаването на играта е планирането:

Лабиринтът, в който може да се развие всяка част от една игра, е изключително сложен, а процесът на създаване е практически непредвидим, дори невъобразим. Отговорност на създателя на играта е да държи развитието й под контрол.