Лехемаа е свързан с няколко фестивала. През 2008–2009 г. той отговаря за логистиката на филмовите копия на студентския фестивал за късометражно кино Сомнамбули, а през 2010 г.
Артист на фокус: Филмово изкуство
Но Ясен не спира да пише български истории и се чувства привлечен към българската реалност.
Предпочитаният му формат е късометражният филм. Вдъхновен от истинска история, късометражният му филм „Правила“ се стреми да докосне зрителите емоционално и насочва вниманието към проблема за самотата. 20-минутният формат е необичаен за българската публика, но Ясен вярва, че той има своите достойнства защото разказът и вложените емоции са много по-концентрирани.
Младият продуцент и режисьор работи по нов късометражен филм, но се е заел и с проект на пълнометражен.
Подготовката и опитът й привличат вниманието на множество фестивали. Жоана работи като продуцент в две издания на Международния филмов фестивал Куиър Лисабон (Queer Lisboa). Първият й късометражен филм Bétail (2014) влиза в подбора на международни фестивали в Португалия, Финландия, Германия, Австрия, България, Франция и Корея и печели награди на Международните фестивали за късометражни филми в Хамбург и Vila do Conde.
Алберто казва, че не харесва документални филми, защото са по-близки до пропагандата, отколкото до същността на кинематографичния образ, но пък не харесва и холивудската тенденция на затворения сценарий. За него филмът е някъде между истината и фикцията.
Парадоксът на визуалната епоха е в това, че когато всичко е образ, звукът поема водеща роля и това е наистина очарователно. Това те фокусира върху изгнанието на образа, казва Грасия.
На филмовия фестивал в Кан тя спечели Златна палма за филма си „Титан“, което я прави втората жена-режисьор, спечелила наградата и първата, която я печели самостоятелно. Номинирана е за най-добър режисьор на 75ите награди на Британската филмова академия.