Каролин Поска

Биография

Изкуствоведите казват, че разбирането за това какво е да живееш в наши дни стои в основата на съвременното сценично изкуство. Такъв е и стремежът на младата хореографка и танцова изпълнителка Каролин Поска от Талин. Каролин е свободен артист, наскоро завършила естонската Академия за изкуства, а преди това Факултета по танц на Академията за култура Вилянди към Университета в Тарту. Творческото й любопитство я кара да изследва връзките между електронна музика и танц и да преобразува реалността, като играе с предмети.

Първото самостоятелно представление на Каролин Поска „Благодаря, заповядайте, БЛАГОДАРЯ, заповядайте, благодаря“ е представено в Естония и на международна сцена. Произведението й „Влакна на ограниченията или сътрудничество с ограниченията“, изпълнено на сцената на концертна зала „Алексела“ й донася наградата за млад изпълнител. Според журито представлението е много лично и с голям заряд. То показва една затрогваща и овластяваща дискусия между зрител и изпълнител, между които съществува дистанция.

„Възприемам театъра като моментно изоставено обществено пространство и анализирам променения потенциал за използване на това пространство“, казва тя. А начинът, по който го използва, е удивително разнообразен. Каролин, която е живяла една година в Индонезия и е изучавала танц в Университета по изкусва Йогиакарта, е единствената професионална изпълнителна на индонезийски танци в Естония, която освен това владее традиционните танцови стилове на Бали, Източна Ява и Калимантан. Можете да я гледате и като танцьорка с огън, жонглираща с факли и други излъчващи пламъци предмети.

Първото самостоятелно представление на Каролин Поска „Благодаря, заповядайте, БЛАГОДАРЯ, заповядайте, благодаря“ е представено в Естония и на международна сцена. Произведението й „Влакна на ограниченията или сътрудничество с ограниченията“, изпълнено на сцената на концертна зала „Алексела“ й донася наградата за млад изпълнител. Според журито представлението е много лично и с голям заряд. То показва една затрогваща и овластяваща дискусия между зрител и изпълнител, между които съществува дистанция.

„Възприемам театъра като моментно изоставено обществено пространство и анализирам променения потенциал за използване на това пространство“, казва тя. А начинът, по който го използва, е удивително разнообразен. Каролин, която е живяла една година в Индонезия и е изучавала танц в Университета по изкусва Йогиакарта, е единствената професионална изпълнителна на индонезийски танци в Естония, която освен това владее традиционните танцови стилове на Бали, Източна Ява и Калимантан. Можете да я гледате и като танцьорка с огън, жонглираща с факли и други излъчващи пламъци предмети.