Ана Каштро

Биография

„Никой не е изцяло добър или напълно лош, всички сме хора и сме противоречиви, всички имаме своите ценности, които си противостоят, като любов и омраза, които често изпитваме едновременно“, казва Ана Изабел Каштро, хореограф от Порто.

Завършила Висшето училище по танц в Лисабон през 2015 г., историята на нейните постижения е истински динамична: година в Университета за музика и изкуства във Виена (2014), където работи с хореографи като Естер Балфе, Сажу Хари и Георг Блашке; престижната програма FAICC със собствена хореография в Companhia Instável в Порто през 2017 г., NUIT с Compagnie 7273 и първата й творба „Маренго“, поставена в общинския театър Кампо Алегре.

Танцът на Ана Изабел Каштро черпи от истории и от собствените й памет и въображение. Не знаем дали събитията, които разказва, са истински или принадлежат на нечия друга история, защото са нещо средно между мит и реалност, между лъжа и истина. Маренго, прочутият кон на Наполеон Бонапарт, е барокова алегория на изящния й вътрешен свят. Спектакълът смесва класика и барок, лирика и модерност, видимо и невидимо, изобретателност и провокация, история и памет и разнообразни интерпретации.

Второто й произведение „Айсберг“ е едно от големите събития на DDD – Дните на танца, ежегодният фестивал в Порто. С образността на библейската митология представлението ни отвежда на „студено и неумолимо място, място, на което да убиваш“. Това е поредица от три солови изпълнения и един дует с Алин Лопеш и Лиляна Оливейра. В два различни ритъма, пост-рок апокалиптичен валс и джаз космологията на Алис Колтрейн, те съчетават фънк, танго, хип-хоп с балет.

Танцът на Ана Изабел Каштро черпи от истории и от собствените й памет и въображение. Не знаем дали събитията, които разказва, са истински или принадлежат на нечия друга история, защото са нещо средно между мит и реалност, между лъжа и истина. Маренго, прочутият кон на Наполеон Бонапарт, е барокова алегория на изящния й вътрешен свят. Спектакълът смесва класика и барок, лирика и модерност, видимо и невидимо, изобретателност и провокация, история и памет и разнообразни интерпретации.

Второто й произведение „Айсберг“ е едно от големите събития на DDD – Дните на танца, ежегодният фестивал в Порто. С образността на библейската митология представлението ни отвежда на „студено и неумолимо място, място, на което да убиваш“. Това е поредица от три солови изпълнения и един дует с Алин Лопеш и Лиляна Оливейра. В два различни ритъма, пост-рок апокалиптичен валс и джаз космологията на Алис Колтрейн, те съчетават фънк, танго, хип-хоп с балет.