Bordalo II

Биография

Артистичният псевдоним Bordalo II, който Бордало използва, е почит към дядо му, също художник. Като дете той прекарва дълги часове в ателието му. Макар да не завършва обучението си във Факултета по изящни изкуства в Лисабон, прекараните там години му помагат да открие скулптурата и керамиката и да експериментира с разнообразни материали. Сцена на търсенията му на цвят и мащаб става публичното пространство. То му е необходимо, за да отправи яркото си послание – настоящото свръхпроизводство и потребление водят до неспирно натрупване на боклук и разрушаване на планетата. Боклукът се превръща в негов творчески материал и в двигател на глобалния му манифест.

Ще видите гигантски бухал, разделен на две на фасадата на Колежа по изкуства на Университета в Коимбра – една от творбите от серията „Големи животни от боклук – неутрално“, с която Бордало привлича внимание към проблема с промените в климата и целите за устойчивост. Творбите му илюстрират разрушението и красотата на самата природа. „Мисля, че изкуството е много мощен инструмент да постигнем това“, казва той. Работите му са изложени по целия свят – Ню Йорк, Тел Авив, Париж, Барселона и Берлин са само някои от местата. 

Серията „Големи животни от боклук“ е натрапчиво напомняне, че производството на боклук е проблем, който застрашава планетата, като изгражда образи точно от материалите, отговорни за разрушението. Ако се вгледаме, можем да разпознаем повредени амортисьори, изгорени контейнери, гуми и електрически уреди, които отправят предизвикателство към екологичната и социална отговорност на зрителя. Гигантската Медуза, изложена в Брюксел, се състои на 80% от отпадъци, събрани от реки и плажове и подчертава затлачването на океаните и моретата с пластмаса. 

Ще видите гигантски бухал, разделен на две на фасадата на Колежа по изкуства на Университета в Коимбра – една от творбите от серията „Големи животни от боклук – неутрално“, с която Бордало привлича внимание към проблема с промените в климата и целите за устойчивост. Творбите му илюстрират разрушението и красотата на самата природа. „Мисля, че изкуството е много мощен инструмент да постигнем това“, казва той. Работите му са изложени по целия свят – Ню Йорк, Тел Авив, Париж, Барселона и Берлин са само някои от местата. 

Серията „Големи животни от боклук“ е натрапчиво напомняне, че производството на боклук е проблем, който застрашава планетата, като изгражда образи точно от материалите, отговорни за разрушението. Ако се вгледаме, можем да разпознаем повредени амортисьори, изгорени контейнери, гуми и електрически уреди, които отправят предизвикателство към екологичната и социална отговорност на зрителя. Гигантската Медуза, изложена в Брюксел, се състои на 80% от отпадъци, събрани от реки и плажове и подчертава затлачването на океаните и моретата с пластмаса.