photo: https://gamingmarathon.bg/
През последното десетилетие видео игрите се превърнаха в неразделна част от съвременния начин на живот. Техният отпечатък се вижда в редица сфери на нашето ежедневие, превръщайки ги в значим културен феномен със собствена езикова идентичност и постоянно развиваща се общност.
След четири успешни издания, посветени на необятния свят на видео игрите, Българският Гейминг Маратон се завръща с ново пето издание на 19 юни и над 300 часа стрийминг. Българският Гейминг Маратон е единственият по рода си онлайн фестивал за видео игри, в който 42-ма утвърдени и изгряващи стриймъри*, или създатели на гейминг съдържание от родната сцена, играят на живо пред българската публика. Събитието се радва на голям интерес от аудиторията през последните години, отчитайки гледаемост от 200 хиляди уникални зрители.
Петото издание на фестивала се организира от TDB Play в партньорство с Yettel.Bulgaria, Logitech G и благотворителното движение #гудгейм, инициатор на ДАБЕ, първия гейминг речник на български език.
В тазгодишното юнско издание организаторите акцентират върху българските игри, предлагайки възможност на гейм студиа и разработчици на видео игри в България да се включват в Маратона и да представят своята работа на живо пред публика. От своя страна, участващите стриймъри във фестивала ще могат да изберат кое от включилите се студиа да поканят в своя стрийм и да представят на аудитория си. По този начин организаторите се надяват да послужат за мост между публиката, стриймърите и бизнеса, създавайки ново, интересно и актуално съдържание. Мартин Кадинов, съосновател на TDB Play коментира:
След 4 издания в България и общо 16 в региона се готвим за ново, най-наситеното със събития до момента издание на Маратона. В него ще срещнем публиката със създателите на игри в България и то в диалог и колаборация с любимите им стриймъри. Вълнувам се от предстоящото събитие, което, надявам се, ще бъде колкото забавно, толкова и полезно.
До този момент в събитието са се включили 11 български студиа, а желаещите разработчици на видео игри, които искат да се запишат в събитието, могат да заявят участието си в сайта на Маратона до 14 юни. Събитието ще бъде излъчвано от личните канали на всеки от създателите на гейминг съдържание в различните платформи за стрийминг. Програмата ще бъде обявена на страницата на фестивала, като зрителите ще мога да избират съдържанието, което искат да гледат във всеки един момент.