foto: image: Unsplash
Facebook на Meta Platforms ще позволи на създателите на съдържание да печелят пари от видеа с лицензирана музика от понеделник, докато компанията увеличава усилията си да се бори с конкурента TikTok, пише Wall Street Journal.
Създателите във Facebook ще получават 20% дял от приходите, генерирани от реклами в стрийминга на видеа, които са по-дълги от 60 секунди и използват песен от лицензирания музикален каталог в платформата, сочи текст в блога на компанията. Meta и носителите на права върху песните ще получават отделни дялове.
Функцията за споделяне на приходи от музика ще бъде пусната в понеделник за създатели, които вече са одобрени за участие в инструментите за монетизиране в платформата. Продуктът за кратки видеа Reels на Facebook няма да отговаря на условията за монетизация на този етап, каза компанията.
„Предвид това, че видеото съставлява половината от времето, прекарано във Facebook, споделянето на приходи от музика помага на създателите да имат достъп до повече популярна музика, задълбочавайки връзката с феновете им и музикалната индустрия:, коментира компания в блога си.
Meta налива ресурси в икономиката на създателите на съдържание в опит да привлече хора, които могат да насочат трафик към нейната платформата. Всичко това е част от по-мащабната промяна и насочване към метавселената и кратките видеа за по-добро конкуриране с TikTok. Този месец компанията каза, че преразпределя ресурси от своя раздел Facebook News и платформата за нюзлетъри Bulletin, така че тези екипи да могат да изгратят „по-стабилна икономика на творците“.
Популярността на TikTok остави Meta в изоставаща позиция що се отнася до вниманието на младите потребители. TikTok, която е собственост на ByteDance, беше най-сваляното приложение за 2021 г. и изпревари Instagram на Meta по популярност сред младежите.
През февруари главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг посочи, че Reels е най-бързо развиващият се формат за съдържание на компанията. Продуктът за кратки видеа беше пуснат в Instagram през 2020 г., като в началото компанията предлагаше на популярни създатели на съдържание от TikTok парични стимули за използване на услугата.
Meta пусна версия на Reels за Facebook миналия септември и разшири достъпа до нея за всички потребители на платформата по света през февруари тази година.
Миналата седмица Meta заяви, че ще предложи секция във Facebook, която организира съдържанието в хронологичен ред. Опцията ще носи името Feeds, а с нея платформата ще върне по-традиционния списък с новини, който включва повече съдържание от приятелите и семейството. Instagram предложи същия инструмент през март.
Основният фийд във Facebook ще продължи да се съставя от алгоритъм, а компанията по-рано е казвала, че ще разчита повече на това, което се препоръчва на потребителя от изкуствения интелект и по-малко на акаунтите, които те следват. Това прави основния списък с новини във Facebook по-близък до секцията For You на TikTok, където потребителите не виждат съдържание, базирано на това кого следват, а самият алгоритъм на услугата определя от какво се интересуват и им го предлага.